ח"י נפשות: הסיפור המצמרר של פצוע הפיגוע בירושלים

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on ח"י נפשות: הסיפור המצמרר של פצוע הפיגוע בירושלים

בשבת בצהריים חוזרים שני יהודים מקידוש, כטוב ליבו ביין מבקש אחד מהם לחפש בכל מאה שערים משפחה של ח"י נפשות… במוצאי שבת הוא נפצע קשה בפיגוע – ורק לאחר שמקיימים את הבטחתו הוא פוקח את עיניו • אל תפספסו

זירת הפיגוע צילום: איחוד הצלה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צדקה תציל ממוות: אתמול (שני) דווח כי הרב יהושע צבי גליק, חסיד סאטמר מניו יורק שנפצע באורח קשה בפיגוע בירושלים במוצאי שבת – פקח את עיניו במיטתו בבית החולים.

הבוקר (שלישי) מתברר הסיפור המדהים הבא, על הנס שהוביל ככל הנראה להצלתו:

בשבת האחרונה חזר גליק, איש אמיד ובעל רכוש יחד עם אדם נוסף מקידוש כששניהם שתויים קמעה. לפתע ביקש גליק מחברו לחפש יחד איתו משפחה בת 18 נפשות, והשניים החלו לחפש. הם דפקו על דלתות אקראיות בירושלים וביררו היכן יש משפחה עם ח"י נפשות.

במהלך החיפושים הם הם הגיעו לבית משפחת פ' בשכונת מאה שערים, דפקו בדלת ושאלו כמה ילדים יש להם, ענו לו 18. מיד אורו עיניו והוא הבטיח להם "בעזרת ה' במוצאי שבת אני מעביר לכם אלף דולר לכל ילד". סך הכל 18 אלף דולר.

במוצאי עשה גליק את דרכו חזרה מהכותל באוטובוס, ונפצע באורח קשה בפיגוע הירי סמוך לקבר דוד, והובהל לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם.

במקביל, החבר שהיה איתו הלך למשפחתו וסיפר להם מה אירע בשבת. בתוך שעה מהרגע שהמשפחה שמעה את הסיפור – הם העבירו למשפחת פ' 18 אלף דולר. בתוך 5 דקות לאחר מכן התעורר גליק.

לאחר שהתעורר, הוא שמע את הסיפור. מאחר והוא מתקשה לדבר, הוא כתב על דף "תודה שזכרתם את זה".

הסיפור נבדק ואומת עם כמה מקורות.



1 תגובות

מיין תגובות